19 January 2013

Angka 21 dan selangkah.

Bismillah

It's been 21 years. Setiap tahun,pertambahan angka merupakan sesuatu yang bermakna buat aku. Usia mematangkan, usia mengajar aku erti kehidupan, usia mengingatkan aku bahawa pertambahan angka bukan lah sesuatu yang perlu disambut dalam keramaian atau pesta besar tapi cukuplah sekadar pertambahan angka ni jadi satu masa untuk diri ni berfikir sejenak.


credit : click here

Ada banyak benda yang perlu dibuat. Azam di usia 21 tahun? Dah bunyi macam azam tahun baru pulak kan. Ehem. Azam aku, biarlah pertambahan usia ni mengajak aku untuk dekatkan diri kepada Allah. We enjoy too much sometimes until we forget the main purposes of living on this dunya. Dekatkan diri tu makna dia luas. Terpulang pada kita nak definisikan dekat tu macam mana. 

Satu peringatan juga.Angka bertambah,maksudnya makin dekat kita menghampiri mati.

Sadaqallahulazim.

2 comments:

  1. Alhamdullilah kalau umur kita masih panjang, maksudnya Allah nak beri peluang kat kita untuk bertaubat & terus buat ibadah ;)


    P/s : Happy Birthday :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah,itu lah sebaik2nya.perancangan Allah lebih penting.ye dak?hehe..anyway,thank u so much :)

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...