31 October 2012

exam,hurricane & strong wind in Miri

Bismillah.

Tak terasa nak update pasal Wordless Wednesday sebab hari ni bertukar ke Wordy Wednesday. Semalam, alhamdulillah. Berhasil menghabiskan beberapa topik sebelum exam. Semangatttt. Hari ni, kalau boleh nak sambung lagi. Belajar ke saat-saat akhir walaupun sebenarnya agak last-minute. Hehe. Asif asif. Perangai pelajar macam ni lah.

Semalam,strong wind hits Miri and the worst area yang dilanda ribut adalah di kawasan Pujut. And it was said that SK.Agama (MIS) Miri, habis terbang zink and so on. Although I'm not from Miri, but that city left sweet memories in me. Dari tingkatan 1 sampai tingkatan 5 aku ada di sana, menuntut ilmu, jauh dari keluarga. Dah faham sangat-sangat selok-belok di Miri. hehe. Alhamdulillah. Adik-adik pun ada di sana, so I was a bit worried, not a bit tapi banyak. Alhamdulillah, tak ada apa-apa yang berlaku. 

Teringat zaman sekolah,sewaktu berada di Tingkatan 2. Masa tu, aku pun tak ingat aku balik dari mana. Canteen,class or perhaps musolla(surau)? Entah. Or dari Dewan Makan. Seriously, aku tak boleh nak ingat. And that day, strong wingd hits Miri. Sekolah aku satu-satunya sekolah yang terletak di atas tanjung, berdekatan dengan pantai. It is situated on the great Tanjong Lobang of Miri. So, kalau angin dari laut bertiup, memang terasa lah kami-kami yang ada di kawasan tu. Angin yang terlampau kuat sampai badan aku pun tertolak. Nasib baik tak jatuh menyembah bumi. Hiperbola pulak ayat aku kan? It was my first time experiencing that kind of situation. And I was in shock. Kawan aku pun hampir terjatuh. When we reached hostel, pintu bilik hampir tak boleh nak tutup sebab angin kuat sangat. We laughed. Yes 'cause it's funny tapi bila fikir balik. itu baru sikit Allah bagi. Belum lagi hurricane yang super duper besar macam di USA semalam. Kalau nak tengok apa yang dah berlaku di Miri semalam, boleh klik SINI (Facebook)

Black days: This general view from Exchange Place shows the skyline of lower Manhattan in darkness after a power outage caused by Superstorm Sandy
This is US..DO you think that it's a coincidence?Wallahualam.
Source: HERE

Aku ada sahabat dan kenalan yang sambung belajar di sana.Their family members are all worried about them.Teruk juga sebab aku baca di online news tadi bandar besar macam Manhattan pun adalah salah satu daripada power outage area. They now live in darkness.So, are you afraid of the dark? Teringat movie 30 Days of Night. Okay,it's just a joke. Do not take it seriously! Doa aku, semoga mereka yang aku kenali, rakyat Malaysia dan umat Islam yang berada di sana berada dalam lindungan Allah.

Bencana alam ni semua ujian dari Allah kan? Mungkin kita rasa kejadian macam ni kita tak sanggup nak hadapi but we have to remember something. Allah tak akan uji sesuatu di luar kemampuan kita. 

Sadaqallahulazim

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...