28 December 2011

Novel - coming soon. Do pray for me.

Bismillah.

Dah berapa hari aku tinggalkan blog ni. Maaf. Tak ada kudrat nak update sebab broadband problem. Bila dah settle bil, masih tak boleh juga sebab line Celcom tak okay. Hari ni, alhamdulillah. Dah boleh online. Happy? Semestinya sebab ada agenda yang nak dilaksanakan. Hehe.

Ni bab 1 yang aku hampir siapkan. Alhamdulillah. Idea makin mencurah-curah.Hehe

Aku pernah share dulu yang aku berminat nak menulis. Alhamdulillah. Sekarang ni, dah mula mengorak langkah demi cita-cita yang belum terlaksana. Ngee. Aku suka menulis. Yup. No doubt. Tengok je lah kat blog ni. I'm really sorry 'cause it will not be in English. I wrote in BM. No one can stop me. It's actually what I want. Something that I long since school time. And now, I'm eager to do it. A mixture of life as a student, a friend, a daughter, a sister, a girl of someone, and everything. It's all about life that other people may not experience. Aku olah jadi sesuatu yang orang mungkin tak akan sangka. Klise? Perhaps. Klise tak klise tu tolak tepi. Idea sendiri tu lebih penting.

Jarang seorang penulis jadikan Sarawak sebagai latar utama. Romance mungkin tak ada. Tapi, novel-novel yang lebih kepada sejarah, yang ada dalam syllabus sekolah ada lah. Tapi jarang sangat. Mungkin aku belum baca, mungkin aku yang tak pernah nak ambil inisiatif nak cari novel-novel macam tu, aku pun tak tahu. Kali ni, aku nak jadikan negeri aku sebagai setting utama. Benda yang asli yang kita betul-betul nak biarlah kita yang mulakan dulu. Sebab, apa yang kita mulakan tak akan pernah sama dengan apa yang orang lain sangkakan. Kalau orang lain yang mulakan dulu, maknanya benda tu dah tak asli dah. Tak gitu? My own wisdom. Hehe. Aku terfikir nak share di blog ni cerita yang aku tulis, tapi segan la pulak. But we'll see how it goes, okay? Apa-apa pun, doakan aku. Yang ni percubaan pertama. Kalau berjaya, alhamdulillah. Kalau tak, mungkin Allah dah janjikan sesuatu yang lebih baik untuk aku. Who knows? :)

sadaqallahulazim.

10 comments:

  1. sama lahh.. kmk pun tgh working on novel.alhamdulillah.dh smpe bab 15 cmya la.wlaupun kita ambik tesl, x bermakna kita x pnde mengarang dalam bm,right ?? :)) all the best to u !

    ReplyDelete
  2. kmk minat bm.dr dlok dh plan just lmbt nk start.hehe.thanks sis.u too.wish u all the best :)

    ReplyDelete
  3. erma ! samalah kita. kinek pun tgh usaha siapkan cerita. :) tapi tapi ada cerita yg kmk jadikan cerpen jak. InsyaAllah kita boleh buat novel. good luck syg ! :)

    ReplyDelete
  4. xlmak gk kw jd artis ema..ak jd kwn lmak artis...hhehe..bleh tumpang nama ckit..hahaha

    ReplyDelete
  5. syaza : tq!!good luck 2 u too dear..hehehe...mek pun baruk nk start..ngeee...
    hanna : tq!!! ;) *wink wink*

    ReplyDelete
  6. syaza : tq!!good luck 2 u too dear..hehehe...mek pun baruk nk start..ngeee...
    hanna : tq!!! ;) *wink wink*

    ReplyDelete
  7. tulisan yang baik untuk di simak,,nice post

    ReplyDelete
  8. muiz : ngegeh kwu..haha...aku x mok jd artis eh ;p

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...