06 December 2011

Aku bukan sixth sense and I see nothing

Bismillah.

Enjoyed my silent night by watching a medieval era movie.Cool by the way.Ding!Teringat sesuatu.

Orang tua pernah cakap yang mata budak kecik memang 'terang'.Dah banyak kali jadi benda yang sama. Kadang-kadang meremang juga tapi hehehe aku buat-buat tak tahu je lah. Tadi,layan main keyboard kejap. Kod berterabur sebab aku bukannya pandai sangat.At the same time, my nephew was just next to me.He was 2 years old.Pelat lagi. Tingkap aku buka sikit. Aku rasa masa tu belum masuk Asar kot. Dalam pukul 2 or 3 macam tu. Anak buah aku, Ikram berdiri atas kusyen sambil tengok luar tingkap and the story went like this.

Ikram : Assalamualeiiikommm (pelat budak umur 2 tahun - sambil tunjuk2 kat luar) eh eh eh..elowww

Aku pelik.Aku stop main jap then aku tengok luar.Takde sape pon.Sebelah rumah aku tu macam kawasan lapang.Selang satu kawasan baru rumah jiran.

Aku : Ik, siapa tu? (Sengal je tanya.Hehe)

Ikram : Orang tu..Haaa..Tu..Dia kat tanah tu..Heiii heiii ( dia duk tunjuk-tunjuk)

Thanks Google


Gulp!Okehh.Paham dah.Takpe.Dia makhluk Allah juga.Tu kes tadi.Aku teringat hal yang dulu-dulu.Masa aku balik cuti juga.Anak buah aku ni suka main kat rumah aku bila adik-adik semua ada kat rumah.Masa tu umur dia baru setahun lebih.It was night time.About 7 or 8 something.Aku hantar dia balik. Sebelah rumah makcik (nenek Ikram) tanah orang lain.Depan tu plak ada pokok rambutan. Belum lagi masuk rumah,sambil dukung si Ikram..suddenly...

Ikram : Eh,tuuuu tuuu tu..tu... (sambil tunjuk pokok rambutan)

Aku toleh...ding!I see nothing.Terus bawa masuk rumah.Haha.Kita memang tak nampak 'diorang'.Tapi kita sama je kan sebab kita tetap makhluk Allah.Sekadar berkongsi pengalaman.Hehe.

Allah SWT berfirman yang kira-kira bermaksud,
"Tidak Aku jadikan jin dan manusia melainkan supaya mereka menyembahku," 
Surah Ad-Dzariyaat,Ayat 56.

sadaqallahulazim


4 comments:

  1. ngeri kan .. hehe mmg btul mata nudak2 ni ley nmpk benda halus cmtu... klu kt biarla x nmpk..ishhhh

    ReplyDelete
  2. aah..kadang2 dgr cite kwn2 yg leh nmpk tu ngeri jg..hehe

    ReplyDelete
  3. hehe.. buat2 x layan jak lh dgn nak pdh cdak.tmbh ngutik jak.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...