13 October 2011

30 Days of Challenges(Day 24) - Write about something that means a lot to you :)

Bismillah.

Lepas aku baca challenge ni,aku pause jap.Banyak benda yg means a lot to me.Dari yg x hidup sampai lah yg hidup.Then aku teringat something.Benda yg sangat berharga sebagai seorang perempuan.nak taip wanita bunyi macam tua sangat.hehehe.

Benda yg paling berharga sebagai seorang perempuan apa eh?Jawapan aku satu je. VIRGINITY

Once ko hilang benda tu,hidup ko dh xde pape.Tak ada lagi mahkota yg perlu ko banggakan.Maruah ko xda.Kecuali,perempuan tu dh kahwin.Tu lain cerita la kan.Bagi aku once ko xda dara,ko dh xda makna papa.
Sebaik-baiknya, sekarang ni jagalah diri sebaik mungkin.Kita ada agama.Kita ada iman.Kita ada maruah.Semua benda ni perlu kita ada perlu kita jaga.Apa guna hidup atas muka bumi Allah ni kalau diri x buat pape?Tak guna jg kan?Manfaatkan lah apa yg ada supaya hidup kita sentiasa berlandaskan agama,berlandaskan Al-Quran dan As-Sunnah.


Lagipun,sapa2 yg hilang virginity tu bagi aku tak amalkan sepenuhnya apa yg terkandung dalam Al-Quran dan apa yg disampaikan melalui hadis.Yang kena rogol tu lain cerita lah tapi kena tgk la jg apa penyebab insan2 ni kena.Ni sekadar pendapat ok?Aku bukanlah cerdik pandai bab agama ni sebab ni sekadar menyahut 30 cabaran KAK SHEEDA..haha


Virginity.Sangat penting bagi aku and I'm very sure that you agree with me,am I right?Tak kisah la ko lelaki ke perempuan.Cuma sekarang ni aku tak puas hati.Kenapa bila perempuan dah hilang dara sebelum bergelar isteri dipertikaikan oleh para lelaki dan kaum2 sejenis yg tak fikir dulu sebelum cakap?Kenapa lelaki yg dah tak teruna tak dimasukkan dalam list?Adakah sebab lelaki tak mengandung macam perempuan?Adakah sebab lelaki tak membusung perut bila perut sarat dgn baby selama 9 bulan?Mana keadilan yg kita nak?Pemikiran org kita yg masih mengamalkan stereotype.It's gender stereotype anyway.


Bagi aku,tak kisah lah ko lelaki ke perempuan.Jaga maruah.Don't let yourself lost your virginity,am I making myself clear?Hehe.Lelaki pun!Jangan seronok sgt dgn duniawi sampai ko tak teruna lagi dh.Tak ada guna sebab zina tetap zina bang.Hukum Allah kita tak boleh nak pertikaikan.Kalau kat Tanah Arab memang dh kena orang2 mcm ni.Hehehe

Aku suka quote ni

Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan – DR. HM TUAH ISKANDAR al-Haj



Lelaki dan perempuan saling melengkapi kan?Tapi biarlah saling melengkapi dgn cara yg betul bukan dgn cara yg salah.Faham maksud aku? :)

Whatever it is,take good care of yourself.May Allah bless us all.AMIN

tu je lah nk cakap.

sadaqallahulazim

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...