27 September 2011

30 Days of Challenges(Day 8) - A picture of your favourite memory :)

Bismilah.

Yang ni aku suka.A picture of your favourite memory.To me, the best moment in life is during your childhood. You know nothing. All you knew is to play, to eat, to go to your parents if you quarrel with your siblings, watch cartoons such as Doraemon, Dragonball, and so on. If not your parents, they might be your grandparents. You play any games that you like. Masa kecik2 aku macam budak lelaki. Rambut tak pernah nak panjang.

Aku tak main Barbie Doll walaupun aku nak sangat ada patung Barbie masa tu. Arwah nenek cakap bila kita solat, baca Quran ke apa, malaikat tak akan masuk rumah sebab ada anak patung 'cause she believed that dolls have souls. Anak patung tu ada nyawa. Arwah nenek pesan dekat mak aku jangan bagi anak patung dekat cucu dia. Masa tu ada aku dengan adik lelaki aku je. Adik perempuan kecik lagi. So, benda yang aku main kereta control, scooter, main guli, main layang-layang, main buaian yang abg saudara aku buat bawah rumah nenek aku, main cikgu2..haha...satu-satunya benda perempuan yang aku main ialah main masak2. Jangan heran kalau dekat stor rumah aku penuh dengan mainan masak2.


adik laki.cousin.me.



hahaha..aku nk tergelak tgk pic ni..budak gemuk.. :)

Children have their own imagination. Masa kecik2 aku selalu berangan nak jadi itulah inilah.Haha.Last2 aku masuk maktab juga kan.I miss everything. Lagipun, masa tu arwah nenek ada lagi. Sampai satu tahap, arwah nenek panggil aku 'TIKUS' sebab suka selerakkan rumah, potong2 kertas, kusyen jadi kuda, kusyen jadi tangga, meja jadi rumah, mesin jahit jadi kereta, katil double-decker pun jadi rumah.Hahaha.Seronok sangat. Yang penting aku tak macam budak perempuan sangat. Aku tak pakai skirt. Aku tak pakai pink. Aku tak pakai mini gown. Sampai satu tahap, aku menangis sampai tak keluar suara bila mak pakaikan aku gown. Gown tu simpan je. Sekarang,aku tak tahu mana pegi gown tu.Everything seems to be so sweet.It's memorable.Aku rasa setakat tu je lah.

sadaqallahulazim

1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...