06 February 2011

Remaja,cinta dan Facebook.Macam2.

Bismillah.


Perghh tajuk..Kemain lagi..Macam hebat je kan..Ermm..Ni sekadar nak bagi pendapat.. Ni pon lepas tengok something happened kat Facebook.Betol la org cakap.Komen-komen dkt Facebook memang selalu timbulkan kontroversi.Bukan setakat yang couple leh gaduh tapi antara member pon leh gaduh.Kadang-kadang,orang nak bagi nasihat tapi orang misinterpret plak.Nak gurau-gurau pon leh jadi gaduh.Macam-macam.Tapi,Facebook jugak yang kita layan kan walaupun dah banyak kali jadi benda macam tu.Apsal aku cakap macam ni?Sebab,aku penah merasa.Eh,jap jap..Aku remaja ke?Hehehe..


19 is still considered as TEENAGER.It's because of the word 'nineteen'..There's 'teen' at the back so I am a teenager.You're 20?Sorry..You're an adult..Say 'bye' to your teenage world!Hehe..Aikss...Merepek plak..Ok,back to the topic..


Ni hal semalam sebenarnya.Takda kaitan ngan aku pun.Tapi ada kaitan ngan sorang hamba Allah ni.Dipendekkan cerita,biasalah kan.Zaman sekarang ni,couple tu benda common.Yang penting kita pandai jaga diri.Aku pun tak lepas dari semua tu.Hamba Allah ni tadi ada masalah dengan pakwe dia.Aku pun x tahu pa status diorang.Nampak sangat lah semenjak dua menjak ni diorang ada problem.Sebagai seorang member yang prihatin, *chewah* aku tanya la dia.Eh,girl ni tadi member aku tau.So,aku tanya dia apa yang jadi.Dia cerita la semua kat aku.Kalau aku naik taip semua kat sini apa yang jadi,rasanya makan masa la jugak.Aku pon malas nak cerita panjang2.Hal 'rumahtangga' orang.





The main cause memang lah pasal cinta.Tapi yang aku nak cerita kat sini bukan pasal cinta.Ni pasal orang yang ada kat 'tepi' diorang.Kita salunya harap yang kawan yang ada di sisi kita tolong kita masa kita susah,tol x?Tapi ni lain plak yang jadi.Kawan-kawan ni la yang dok kutuk macam-macam bila ada masalah.Eh,hello.Tu dia dgn pakwe dia.Yang ko dok kutuk lebih-lebih tu apa pasal?Siap tagged kat FB lagi.Yang jadi masalah sekarang ni,orang yang sepatutnya takda kaitan plak yang komen macam2 kutuk2 itu ini.Ayat macam budak x pegi sekolah.Tapi tengok2 budak U!Apa kes?Betul la kan..Facebook memang penuh dengan kontrobersi.Bukan rancangan 'Melodi' je tau.Tengok la orang yang ada kat tepi sebelum cakap mcm2.Tak payah la sibuk2 copy and paste itu ini.Kenapa la x pikir perasaan org sebelum cakap macam tu.Ok,faham sangat2 yang diri tu nak support kawan tapi biarlah berpada-pada.


Life is full of surprises.Sometimes,you'll be on the top.But one day,you'll be somewhere else which is worse than before.It's up to you how you will face it.Be prepared for it.Think twice before you do something that will hurt other's feeling.


Aku rasa setakat ni je aku nak membebel.Perut dah lapa.Zohor pon da masuk.Ari ni malas nk klua.Makan je apa yang ada.Hoho.Adoiyai.


ok la.akhir kalam.budak mentah.end of 'nagging'.

2 comments:

  1. kadang-kadang kawan boleh jadi lawan dan musuh boleh jadi kawan...

    ReplyDelete
  2. thanks doc..rsnya kita yg perlu bijak menilai yg mane baik yg mane buruk..yg penting,kita pndai pilih kwn n kene ikhlas. :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...