15 January 2011

Semalam Punya Kisah.

Bismillah.Kuching dan hujan.Sangat sinonim.Waiting anxiously for the sunlight.Huhu.Napa lah tiba2 aku tergerak hati nak crita pasal duit.Bukan sebab pokai.Tapi sebab sikap manusia yg leka sgt dgn duit sampai satu saat,diorang sanggup buat apa je sebab ada duit.Aku plak?Aku syukur dgn apa yang aku ada.Orang kata,biar miskin harta asalkan jiwa kaya.Dalam maksud tu.

  • Sebab duit,org boleh buat macam2.Bila hati dah berdendam,duit tu lah yang dia guna.Dia langsung tak kisah dgn risiko yang akan dia terima asalkan hati dia puas.Manusia.Selalu sangat leka.Leka?Pesanan untuk diri sendiri jugak.Orang yang tak terlibat pon boleh terlibat.Malam tadi,aku borak2 dgn seorang sahabat yang aku rapat.My bestfriend.Betul la apa yang dia cakap.Cara hidup kita dgn 'diorang' tak sama.Syukur alhamdulillah,aku ngan kawan2 aku selesa dalam hidup yang serba sederhana.Orang nak cakap apa,lantaklah.Tu hak orang.Kita,kita je lah.Sygku sahabatku,terima kasih di atas kata2 mu malam tadi.Ada jugak tempat aku nak berkongsi.
  • Orang keja untuk duit.Tapi,kadang-kadang,kena sabar.Teringat plak hal semalam.Masa tu tgh free.Org nak solat Jumaat.Sebelum azan.Kalau tak silap lah.Lagipon,kelas Language Support mula dalam pukul 2.So,rehat2 jap.Mata ngantuk jadi xngantuk plak.Dipendekkan cerita,aku masa tu nak pergi bilik mandi.Terjumpa makcik cleaner.Dia tengah watpe?Mestilah tgh bersih2 bilik mandi.Tiap hari aku nampak dia.Perasaan aku satu je.Sebak.Asal nampak dia,mulut ni ringan je nak tegur.Mulut ni ringan je nak senyum.Jujur,aku kesian tengok dia.Kesian sangat.Penghuni asrama yang serba 'indah' ni kadang2 tak pernah nak hargai makcik2 cleaner ni.Nama je perempuan.Tapi.....Hemmm....I don't have to mention it here.Macam mana kalau mak aku yang jadi makcik cleaner tu?Ermm..Konklusinya,syukurlah dgn apa yg ada.
Sejuk plak pagi2 camni.Aku rasa,sampai sini je lah.Akhir kalam.Budak mentah

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...