10 December 2010

3 Perkara

Bismillah..
Tadi chatting ngan sorang member..Dia tanya pendapat aku..Dia tanya apa yg sorang perempuan nak kat sorang laki..Lain org lain pendapat..Dan aku percaya perempuan yg baik adalah utk lelaki yang baik.My personal opinion..Ada 3 benda yang paling penting.Ni pendapat aku la..Korang aku xtau..Setuju x setuju tolak tepi..Kehkehkehkeh..Huhuhu..Buat-buat happy sbenarnya..Walaupun hati risau sgt2..Takut,risau,sedih semua dah campur aduk..Tapi satu je..Sabar..Mudah-mudahan dia baik je..Amin..Eh,lupa..3 benda tadi..
1.Agama
Kalau tiang agama seorang lelaki tu x kukuh mcm mana dia nak didik bkl isteri dia?Kalau rohani da xbtol luar..wallahualam...Hubungan dgn Allah xdijaga..Apa ntah lagi sesama manusia..wallahualam..Kita pon xtahu.

2.Ilmu
Kerana adanya ilmu kita pegi skolah..Kerana adanya ilmu kita sambung belajar..Kerana adanya ilmu kita pegi kerja..Banyak lagi laa kegunaan ilmu..Ilmu Allah kan luas..

3.Keluarga
Bagi aku,apa2 pun yg kita buat,keluarga tetap jadi priority..Lagi2 laa dgn mak ayah..Berkat dari diorang paling penting..Jgn sesekali blakangkan keluarga..tu je..

Xde bantahan k..No right no wrong because it is just an opinion of mine..Nohard feeling..Aku bukan ahli ulama..Aku bukan ustazah..Aku insan biasa yg nak share pendapat..Lagipon niat aku nak tolong member..

Akhir kalam.Budak mentah

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...